Surah As-Syams

Dinar dan Dirham

TAWARAN HEBAT

BannerFans.com

Iklan

Klik lebih lanjut

Friday, October 23, 2009

SilverBar Untuk Dimiliki





Silver Bar berat ~ 100 gm (99.5-100.5 gm)

Silver Bar buatan tangan oleh tukang Emas/perak. Nilai berat adalah dalam lingkungan 99.50 sehingga 100.5 gm. Di mana, buatan tangan ini agak sukar untuk mendapat ketepatan seperti di buat oleh mesin. Namun begitu, "purity' adalah 999 atau perak sepuluh bahasa yg biasa digunakan di Kelantan.

Harga Perak yg semakin tinggi telah mendapat perhatian ramai masyarakat utk mengenali dan memahaminya dgn lebih dekat lagi. Oleh itu, adalah wajar bagi anda yg baru ingin mengetahui mengenai perak ini mendapatkan artikel di sini atau di sini   http://www.publicdirham.blogspot.com/ .
Pengisian ilmu dan memahaminya dari sudut Islam dan pelaburan akan menyebabkan anda akan mengetahui hala tuju sebenarnya. Oleh sebab itu, anda akan mengetahui apakah sebenarnya yg diwar-warkan oeh pihak kami selama ini.

Secara amnya, ada beberapa sudut yg boleh dilihat mengenai emas atau perak ini. Sama ada ia dilihat sebagai pelaburan atau aset. Kedua-duanya adalah sama, tetapi agak berbeza. Jika di ambil pelaburan sebagai Subjek, maka anda hanya akan melihat prospek nilai logam tersebut dari segi kenaikan harga dan keuntungannya sebagai faedahnya. Masa adalah memainkan peranan yg penting dan juga keadaan pasaran masa kini bagi mereka yg terlibat sebegini. Manakala, jika dilihat drp perspektif sebagai satu aset.. maka ia akan berlainan pendekatannya.

Apabila melihat sebagai satu aset, anda akan memikirkan bagaimana anda ingin memperolehi aset ini dan menambahnya dari semasa ke semasa. Bukan bermakna anda tidak mengambil kira nilainya, tetapi anda melihatnya sebagai satu aset pemilikan yg setara dgn Rumah atau tanah dll. Jadi, anda akan menyimpannya, bukan sekadar keuntungan tetapi sebagai satu pemilikan. Yang mana hasil pemilikan ini akan dilihat kesan ketaranya dalam jangka masa panjang. Ia juga bermakna anda tidaklah terdesak utk memiliki logam ini sebagai satu cara mendapat sumber kewangan semata-mata. Tapi, ia lebih kepada alternatif simpanan drp duit lebihan belanja bulanan yg ditukarkan kpd  bentuk aset. Hanya, jika berlaku situasi yg tertentu anda perlu mencairkannya utk mengatasi masalah tersebut.

Sebgai contoh, anda telah menyimpan 1 dinar setiap bulan selama 5 tahun, bersamaan 60 dinar. Katakan nilai sekarang ialah RM 500, dan 5 tahun lagi akan menjadi RM 800 = 1 dinar. 5 tahun akan datang aset dinar anda adalah bernilai RM 48,000. Anda tidak akan merasai sebanyak itu jika anda menyimpan pada setiap bulan tanpa gagal.  Anda hanya merasakan anda hanya menyimpan 60 keping dinar sahaja. Nampak, hasilnya dalam jangka masa panjang. Dan, jika sesuatu berlaku anda dlm masa 5 tahun tersebut yg mana memerlukan wang, anda hanya perlu mencairkan aset anda dan selesaikan masalah anda.

Jadi, lihatlah dari 2 sudut yg berlainan, iaitu sebagai pelaburan dan juga satu lagi ialah pemilikan aset.

No comments:

Post a Comment

Prices

CARA PEMBELIAN

Anda boleh membeli dengan nilai sekecil 50 gm.
Kos penghantaran tambahan
Semenanjung adalah seperti berikut:
Nilai di bawah 500 gm Rm 12
Nilai 1 kg Rm 20
500gm berikutnya Rm 8
Sabah/ Serawak :
Nilai di bawah 500 gm Rm 18
Nilai 1 kg Rm 30
500gm berikutnya Rm 12

Anda Boleh hubungi melalui SMS di 0192642849
Atau mengisi borang pesanan di bawah

e-bayaran Maybank Account

e-bayaran Maybank Account
115121037843 Azlina Akil

Borang Pesanan