Surah As-Syams

Dinar dan Dirham

TAWARAN HEBAT

BannerFans.com

Iklan

Klik lebih lanjut

Thursday, March 18, 2010

Kisah Penukaran Goldbar kpd Rantai Tangan

Sambungan artikel Pencetus Perak...


Siri lepas, kita telah bicara santai bab pencetus perak. Namun begitu, kali ini bukanlah kisah perak. Tetapi, rantai tangan 916 baru ha ha ha. Al-kisahnya adalah rentetan drp peristiwa yg melanda "group pemain emas". Bagi yg baru, pasti tidak mengetahui dgn detail perkara ini. Ia adalah berkenaan tawaran skim emas yg ditawarkan oleh beberapa syarikat. Syarikat2 ini ada yg besar dan ada masih baru. Sama ada baru @ lama, semuanya kecundang di tangan BNM @ sendiri bikin.. Ramai yg terjebak dlm skim ini, pelbagai latar belakang kerjaya dan pendidikan. Semuanya terkena.. Bak kata Ibrahim Pendek, "Mari kita lihat siapa yg kena... Oppss!!! 'Biarlah Rahsia, kata Dato Siti.

Ironinya, kes ini masih dlm siasatan dan masih belum dibicarakan. Sedia maklum, maka yg menjadi mangsa adalah para investor. Walaupun masih ada ketulan emas di dlm ar-rahnu, tetap mereka akan kehilangan 45% drp jumlah nilai emas yg dibeli dahulu. Ibarat dek krn nila setitik, rosak susu sebelanga. Apa tidaknya, pihak ar-rahnu BR sudah tidak menerima jongkong serta syiling. Bagi para pelabur emas, sudah pasti akan merasakan sedikit kesusahan. Tekni pajak dan beli sudah tidak brp relevan (???!!!) lagi. Jongkong emas yg ada sudah tidak boleh digadai lg sekiranya mereka memerlukan wang...

Atas kerumitan yg dialami, kita telah melancarkan Program " tukar goldbar kpd barang kemas". Bro Omar mencadangkan kita membuat satu platform menukar goldbar kpd rantai tgn. Objektifnya agar mereka Dapat memajak emas jika diperlukan dgn mudah. Dengan satu design standard yg mementingkan mutu "karat" agar nilai gadaian akan lebih besar @ tidak downgrade. Maka, sambutan agak menggalakkan.. kira2 hampir 2 kg juga transaksi yg berlaku. Bukan sahaja para investor, malahan org lain yg tidak boleh memajak di Ar - Rahnu BR juga memberi sambutan. Alhamdulillah, sekurang2 nya kita memberi peluang atau jalan kpd rakan2 di luar sana utk terus berkecimpung dgn emas ini, atau sekurang2nya membantu mereka mengurangkan risiko kerugian.

Kehangatan program ini tidak berhenti setakat itu sahaja. Ia diserikan lagi dgn pelancaran PublicJewels baru2 ini. Wah...! Public Gold pun buat barang kemas... Harga pasaran dan tanpa upah..... Hu hu hu pasti ramai ejen yg akan menjual barang kemas pulak ye... he he he. Lepas ni mungki boleh wat kedai pajaka pulak kut... Boleh bersaing dgn Ar-Rahnu lain.

Namun begitu, itulah impak dan kesan drp skim2 spt itu. Memang menarik, sehinggakan idea kita menukar goldbar kpd rantai tangan pun turut disambut oleh rakan2 niaga kita yg lain. Pemilik syarikat skim2 spt ini haruslah tampil muka dan berikan penerangan jika mereka adalah benar. Begitu juga dgn penasihat2 yg tertentu, berilah komen dan penerangan yg sebenar.. Jangan lari drp org ramai. Jangan diibaratkan melepaskan kemuncup masing2 sahaja... Jika kita orang yg dipercayai oleh ramai orang, kita mestilah memberikan kepercayaan tersebut.

1 comment:

Prices

CARA PEMBELIAN

Anda boleh membeli dengan nilai sekecil 50 gm.
Kos penghantaran tambahan
Semenanjung adalah seperti berikut:
Nilai di bawah 500 gm Rm 12
Nilai 1 kg Rm 20
500gm berikutnya Rm 8
Sabah/ Serawak :
Nilai di bawah 500 gm Rm 18
Nilai 1 kg Rm 30
500gm berikutnya Rm 12

Anda Boleh hubungi melalui SMS di 0192642849
Atau mengisi borang pesanan di bawah

e-bayaran Maybank Account

e-bayaran Maybank Account
115121037843 Azlina Akil

Borang Pesanan